Indaver toonaangevend voor haar klanten

Om haar dienstverlening nog te verbeteren, zoekt Indaver bewust de mening van haar klanten. Die zijn, zo blijkt uit de recentste enquête over onze diensten voor industriële bedrijven (IWS), meer dan tevreden.

Indaver zoekt samen met haar industriële klanten steeds naar de meest kostenefficiënte en duurzame totaaloplossing voor hun afval. Wij sleutelen voortdurend aan onze dienstverlening, om ze nog meer op maat van onze klanten te maken.

We volgen de klantentevredenheid structureel op tijdens de regelmatige, directe contacten van de account manager met de klant. Er wordt ook gebruik gemaakt van een Balanced Score Card (BSC), een kwantitatief instrument dat onze dienstverlening beoordeelt, op basis van de afspraken tussen Indaver en de klant, om ze nog te verbeteren.

Daarnaast voert Indaver ook klantenenquêtes uit. Zo was er een brede enquête over onze Industrial Waste Services voor industriële bedrijven in januari dit jaar. We stuurden toen een korte vragenlijst naar al onze IWS-contacten.

Met deze vragenlijst peilde Indaver onder andere naar de ‘net promotor score’ (NPS), een methodologie die klantentevredenheid meet aan de hand van de mate waarin een klant een bedrijf ‘zeer waarschijnlijk’ zou aanbevelen aan een collega of vriend.

Voor Indaver bedraagt de NPS-score 40 %, voor Indaver in België was dat zelfs 42,3 %. Het gemiddelde, voor 400 bedrijven in 28 sectoren, bedraagt 16 %, dus Indaver behaalt meer dan het dubbele en scoort even goed als sterke ICT-merken als Apple en Oracle.

De tevredenheid van klanten stijgt naarmate ze langer op Indaver een beroep doen en dat is niet zo vreemd; wie trouw blijft in deze competitieve markt, is tevreden. Gevraagd naar waarom ze Indaver zouden aanbevelen, gaven klanten de volgende top vijf: kwaliteit van de dienstverlening, goede samenwerking, hoge responsiviteit, klantgerichtheid en betrouwbaarheid. Voor België kwamen daar ook nog het bieden van een totaaloplossing, het aanbod aan diensten en professionalisme bij.

In de enquête vroegen we klanten ook welke termen ze spontaan met Indaver associëren; het ging vooral om afvalbeheer, partnerschap, professionalisme en betrouwbaarheid. Ook het online klantenportaal van Indaver, de Customer Zone, kreeg goede punten.

We rusten nu niet op onze lauweren. Indaver analyseert de resultaten grondig en neemt ook de verbeterpunten van haar klanten ter harte. Zo kan ze een nog gepaster antwoord bieden op hun behoeften.

Meer weten? Lees over klantentevredenheid in onze online Duurzaamheidsrapportering.

Share this page